Blog firmowy – czy faktycznie go potrzebujesz?

blog firmowy, pisanie bloga, teksty na bloga

Zastanawiasz się po co Ci blog firmowy? Czy warto poświęcić czas na jego prowadzenie? Czy faktycznie każda branża internetowa wymaga blogowania? Po zapoznaniu się z tym artykułem nie będziesz mieć wątpliwości, że musisz mieć bloga firmowego! Teksty na bloga to potężne narzędzie marketingowe – przekonaj się sam!

Blog firmowy = pozyskiwanie nowych klientów

Czego klienci szukają w wyszukiwarkach internetowych? Odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Kto odpowiada na te pytania? Ten, kto zna zasady marketingu internetowego.

Niby proste i logiczne, a jednak nie każdy przedsiębiorca o tym pamięta. Jeśli Twój blog firmowy będzie prowadzony z głową, a zamieszczane treści będą przydatne i pomocne dla odbiorców – nowi klienci sami będą trafiali na Twoją stronę!

Regularnie prowadzony blog = stały kontakt z klientami

Jeśli będziesz dodawać ciekawe treści regularnie (np. 2-3 razy w tygodniu), przyzwyczaisz odbiorców do częstego zaglądania na Twojego bloga firmowego. Klienci, którzy wracają to nie tylko zwiększony ruch na stronie, ale i znacznie większa szansa na budowanie stałych relacji. Tacy odbiorcy nie przegapią nowości w Twojej ofercie, nie przegapią promocji.

Blog firmowy to również idealne miejsce (obok mediów społecznościowych – a najlepiej we współpracy z nimi) na interakcje z potencjalnymi kontrahentami. Sprzedawca, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, który rozmawia z klientami, który bierze pod uwagę ich komentarze – to sprzedawca, który dziś zarabia.

Blog specjalistyczny = budowanie zaufania do marki

Dlaczego w zdecydowanej większości reklam telewizyjnych to lekarz/stomatolog/farmaceuta poleca nam produkt? Bo ludzie lubią specjalistówLudzie ufają specjalistom. Ludzie chcą poczucia bezpieczeństwa – które poniekąd gwarantuje im „fachowiec”. Dodając na swojego bloga firmowego teksty pomocne i specjalistyczne (ale pisane ludzkim, zrozumiałym językiem) stajesz się w oczach klienta osobą, której warto zaufać.

Blog firmowy =  podkreślenie indywidualizmu i ludzkiego oblicza

Konkurencja nie śpi. Walczy o klienta. Wynik tej walki zależy również od Ciebie. Wyróżnij się czymś na tle podobnych firm – pokaż swoją prawdziwą, ludzką twarz. Nic nie sprzedaje się lepiej niż ciekawa, autentyczna opowieść. Ludzie lubią wiedzieć u kogo kupują. Opowiedz im swoją historię w sposób, który poruszy serca i wbije się w pamięć. Blog firmowy, oprócz strony „o mnie”, to świetne miejsce, by pokazać się w ładnym domowym dresie, a nie skrojonym na miarę garniturze. Ludzie lubią dresy – sami noszą dresy.

Blog = narzędzie subtelnej sprzedaży

Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś z głową wplatał w swoje artykuły odnośniki do własnych produktów. Agresywne i nachalne reklamy przestają działać. Tak się już dzisiaj nie sprzedaje. Jeśli przemycisz reklamę to subtelnie, w przydatnym artykule – masz szansę na powodzenie. Umiejętnie prowadzony blog firmowy może być cennym narzędziem sprzedażowym, które uzupełni proste opisy produktów z Twojego sklepu.

Teksty na bloga = naturalne pozycjonowanie strony

Ostatnie w kolejce – jedno z najważniejszych w rzeczywistości. Pozycjonowanie. NATURALNE pozycjonowanie. Umiejętnie opracowane teksty na bloga zwiększają popularność strony wśród użytkowników i pozycję w wynikach wyszukiwarek internetowych. Teksty blogowe to nieograniczony zbiór różnorodnych fraz (w wielu naturalnych odmianach) i ciągów słów kluczowych, które zebrane razem mają ogromną moc SEO.

Blog firmowy? Copywriter!

Pozostaje jeszcze zadać pytanie – kto powinien prowadzić bloga? Czy warto zlecić to copywriterowi? Oczywiście! Blog firmowy copywriter poprowadzi najlepiej. Doświadczona osoba jest w stanie wykorzystać z jednego wpisu maksimum – odpowiednio dobierze słowa kluczowe, dostosuje tematykę i język do odbiorcy, a także zaplanuje cykl artykułów na dłuższy czas. Ponadto nikt tak nie zadba o interakcje z klientami jak copywriter. Blog firmowy może być bardzo przydatnym narzędziem marketingowym – trzeba tylko umiejętnie go prowadzić.

 

Ile to kosztuje? Zapoznaj się z przykładowym cennikiem copywritera.