Zastanawiasz się po co Ci blog firmowy? Czy warto poświęcić czas na jego prowadzenie? Czy faktycznie każda branża internetowa wymaga blogowania? Po zapoznaniu się z tym artykułem nie będziesz mieć wątpliwości, że musisz mieć bloga firmowego! Teksty na bloga to potężne narzędzie marketingowe – przekonaj się sam!
Blog firmowy = pozyskiwanie nowych klientów
Czego klienci szukają w wyszukiwarkach internetowych? Odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Kto odpowiada na te pytania? Ten, kto zna zasady marketingu internetowego.
Niby proste i logiczne, a jednak nie każdy przedsiębiorca o tym pamięta. Jeśli Twój blog firmowy będzie prowadzony z głową, a zamieszczane treści będą przydatne i pomocne dla odbiorców – nowi klienci sami będą trafiali na Twoją stronę!
Regularnie prowadzony blog = stały kontakt z klientami
Jeśli będziesz dodawać ciekawe treści regularnie (np. 2-3 razy w tygodniu), przyzwyczaisz odbiorców do częstego zaglądania na Twojego bloga firmowego. Klienci, którzy wracają to nie tylko zwiększony ruch na stronie, ale i znacznie większa szansa na budowanie stałych relacji. Tacy odbiorcy nie przegapią nowości w Twojej ofercie, nie przegapią promocji.
Blog firmowy to również idealne miejsce (obok mediów społecznościowych – a najlepiej we współpracy z nimi) na interakcje z potencjalnymi kontrahentami. Sprzedawca, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, który rozmawia z klientami, który bierze pod uwagę ich komentarze – to sprzedawca, który dziś zarabia.
Blog specjalistyczny = budowanie zaufania do marki
Dlaczego w zdecydowanej większości reklam telewizyjnych to lekarz/stomatolog/farmaceuta poleca nam produkt? Bo ludzie lubią specjalistów. Ludzie ufają specjalistom. Ludzie chcą poczucia bezpieczeństwa – które poniekąd gwarantuje im „fachowiec”. Dodając na swojego bloga firmowego teksty pomocne i specjalistyczne (ale pisane ludzkim, zrozumiałym językiem) stajesz się w oczach klienta osobą, której warto zaufać.
Blog firmowy = podkreślenie indywidualizmu i ludzkiego oblicza
Konkurencja nie śpi. Walczy o klienta. Wynik tej walki zależy również od Ciebie. Wyróżnij się czymś na tle podobnych firm – pokaż swoją prawdziwą, ludzką twarz. Nic nie sprzedaje się lepiej niż ciekawa, autentyczna opowieść. Ludzie lubią wiedzieć u kogo kupują. Opowiedz im swoją historię w sposób, który poruszy serca i wbije się w pamięć. Blog firmowy, oprócz strony „o mnie”, to świetne miejsce, by pokazać się w ładnym domowym dresie, a nie skrojonym na miarę garniturze. Ludzie lubią dresy – sami noszą dresy.
Blog = narzędzie subtelnej sprzedaży
Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś z głową wplatał w swoje artykuły odnośniki do własnych produktów. Agresywne i nachalne reklamy przestają działać. Tak się już dzisiaj nie sprzedaje. Jeśli przemycisz reklamę to subtelnie, w przydatnym artykule – masz szansę na powodzenie. Umiejętnie prowadzony blog firmowy może być cennym narzędziem sprzedażowym, które uzupełni proste opisy produktów z Twojego sklepu.
Teksty na bloga = naturalne pozycjonowanie strony
Ostatnie w kolejce – jedno z najważniejszych w rzeczywistości. Pozycjonowanie. NATURALNE pozycjonowanie. Umiejętnie opracowane teksty na bloga zwiększają popularność strony wśród użytkowników i pozycję w wynikach wyszukiwarek internetowych. Teksty blogowe to nieograniczony zbiór różnorodnych fraz (w wielu naturalnych odmianach) i ciągów słów kluczowych, które zebrane razem mają ogromną moc SEO.
Blog firmowy? Copywriter!
Pozostaje jeszcze zadać pytanie – kto powinien prowadzić bloga? Czy warto zlecić to copywriterowi? Oczywiście! Blog firmowy copywriter poprowadzi najlepiej. Doświadczona osoba jest w stanie wykorzystać z jednego wpisu maksimum – odpowiednio dobierze słowa kluczowe, dostosuje tematykę i język do odbiorcy, a także zaplanuje cykl artykułów na dłuższy czas. Ponadto nikt tak nie zadba o interakcje z klientami jak copywriter. Blog firmowy może być bardzo przydatnym narzędziem marketingowym – trzeba tylko umiejętnie go prowadzić.
Ile to kosztuje? Zapoznaj się z przykładowym cennikiem copywritera.