Poradniki są bardzo lubianą przez Klientów formą. Jest to również dość potężne narzędzie marketingowe. Sprzedawca, który udostępnia poradniki staje się specjalistą, który chętnie dzieli się wiedzą ze swoimi Klientami. Specjalistom się ufa. Do specjalistów się wraca. U specjalistów się kupuje. Specjaliści zarabiają.

Poradniki – krótka charakterystyka

Można powiedzieć, że poradnik jest książką użytkową. Najczęściej korzystamy z niego po to, aby dowiedzieć się czegoś nowego lub znaleźć rozwiązanie konkretnego problemu. Poradniki powinny być przede wszystkim pisane językiem prostym i zrozumiałym – aby każdy mógł z łatwością zapoznać się z ich treścią. Pamiętajmy, że tego typu treści czytają zarówno “osoby z branży”, jak i osoby dopiero zaczynające swoją przygodę z daną tematyką. Prawidłowo napisany poradnik powinna zatem charakteryzować jasna i przejrzysta struktura. Rozwiązanie problemu należy opisać krok po kroku. Zbyt skomplikowany język lub źle rozłożone przestrzennie treści mogą skutecznie zniechęcić odbiorców. Układ całości oraz język powinny być dostosowane do potrzeb oraz oczekiwań odbiorców. 

Co powinny zawierać poradniki i po co je tworzyć?

Problem przedstawiony w poradnikach przekazuje się w prosty i zrozumiały sposób. Warto również określić docelową grupę odbiorców. Poradniki można kierować zarówno do specjalistów, jak również amatorów, do osób w różnym wieku, szukających odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Inaczej będziemy zwracać się do ludzi “z branży”, inaczej do laików. 

Poradnik to tekst, który nomenklaturze specjalistycznej dodaje ludzkiego oblicza. Zwykle zawiera przyjazne dla użytkownika teksty, które wyczerpują tematykę maksymalnie. Odpowiada na najczęściej zadawane pytania, pomaga Klientom, a jednocześnie wplata zgrabnie odnośniki do produktów sprzedawcy. To bardzo ciekawe narzędzie marketingowe, którego zadaniem jest przede wszystkim budowanie wiernego grona Klientów. Ponadto sprzedawca, który udostępnia tego typu treści staje się w oczach odbiorców specjalistą. Specjaliście się ufa. Specjalista – sprzedaje.

Poradniki copywriter
Sprzedawca, który udostępnia poradniki staje się specjalistą, który chętnie dzieli się wiedzą ze swoimi Klientami. Specjalistom się ufa. Do specjalistów się wraca. U specjalistów się kupuje. Specjaliści zarabiają.

Chcesz zostać specjalistą w oczach Klientów? Stworzymy dla Ciebie poradniki, jakich świat nie widział! Odbiorcy je pokochają!

Potrzebujesz innych tekstów? Poznaj naszą szeroką ofertę! Napiszemy wszystko, czego potrzebujesz!

Zapoznaj się z naszym przykładowym Cennikiem lub Skontaktuj się z nami już teraz!