Artykuł specjalistyczny, jak sama nazwa wskazuje jest tekstem, którego zadaniem jest przekazanie fachowej wiedzy na dany temat. Napisanie tego typu tekstu wymaga szczegółowej analizy materiałów, które posłużą jako pewne źródło do stworzenia specjalistycznej treści. Artykuły specjalistyczne na stronie internetowej pozwalają budować wizerunek eksperta, któremu warto zaufać.
Artykuły specjalistyczne – czym są i dlaczego warto ich używać?
Artykuł specjalistyczny jest rodzajem tekstu, który dostarcza czytelnikowi cennej i konkretnej wiedzy na temat, który go interesuje. Nie jest to zatem przysłowiowe „lanie wody” – ale wiedza fachowa oparta na sprawdzonych materiałach źródłowych. Artykuły specjalistyczne umieszczane są najczęściej na portalach internetowych, stronach firmowych i blogach specjalistycznych. Mogą być również częścią składową e-booków i poradników.
Teksty o tematyce specjalistycznej, wymagają wykazania się szczegółową, często bardzo fachową wiedzą. Ich zadaniem jest przede wszystkim kreowanie autora jako specjalisty i eksperta w danej dziedzinie. Ludzie w internecie potrzebują konkretów. Wymagają wręcz, aby informacje, jakich poszukują przekazane były w sposób rzetelny i wyczerpujący. Cenne merytorycznie treści, które zawierają artykuły specjalistyczne budują zaufanie Klientów, dlatego warto postawić na doświadczonego copywritera.
Pisanie artykułów specjalistycznych
Pisanie artykułów specjalistycznych wymaga odpowiedniego przygotowania – nie każdy copywriter się do tego nadaje. Pisząc artykuł specjalistyczny na dany temat najlepiej korzystać z wielu źródeł, które następnie są porównywane. Źródła, które posłużą do napisania tekstu specjalistycznego powinny być dobrane z rozwagą – muszą być wiarygodne, bez błędów merytorycznych. Ważne, aby osoba pisząca wiedziała, co robi i o czym pisze – pamiętajmy, że teksty specjalistyczne mają przekazywać wiedzę fachową. Im więcej informacji zostanie zebranych, tym tekst będzie bardziej wiarygodny i wartościowy.
Głównym problemem artykułów specjalistycznych jest zwykle sposób prezentacji wiedzy. Nadmiar nieprecyzyjnie przekazanych fachowych szczegółów może odstraszyć Klienta, zamiast go zachęcić. Treści specjalistyczne powinny być przekazane w sposób przystępny i zrozumiały – tak, aby przeciętny odbiorca był w stanie je zrozumieć. Tu z pomocą przychodzi doświadczony copywriter.
Wymagania stawiane artykułom specjalistycznym
Artykuł specjalistyczny powinien być zarówno prawdziwy i wartościowy, jak również poprawny pod kątem językowym. Należy pamiętać, że artykuły takie pisane z pozycji eksperta, przeznaczone są dla osób z określonej branży. Fachowe, branżowe słownictwo w artykułach specjalistycznych jest wręcz konieczne. Treść artykułów specjalistycznych, przygotowywana jest w oparciu o sprecyzowane potrzeby i wymagania Klienta, które bazują na informacjach uzyskanych od specjalistów z konkretnej branży.
Chcesz budować wizerunek eksperta w danej dziedzinie? Artykuły specjalistyczne to nasza specjalność! Nie mogłeś trafić lepiej!
Potrzebujesz innych tekstów? Poznaj naszą szeroką ofertę! Napiszemy wszystko, czego potrzebujesz!
Zapoznaj się z naszym przykładowym Cennikiem lub Skontaktuj się z nami już teraz!