Wielu pracodawców ma opory przed pracownikami zdalnymi. Zdalny copywriting to jednak bardzo wygodne rozwiązanie, które warto wziąć pod uwagę, kiedy potrzebujemy wysokiej jakości tekstów i jednocześnie nie możemy pozwolić sobie na nowe stanowisko pracy.
Copywriter – praca zdalna czy na etacie?
Copywriterów można podzielić na dwa obozy. Są copywriterzy, którzy pracują stacjonarnie w agencjach marketingowych, korporacjach oraz większych firmach. Są również tacy, którzy wykonują swój zawód wyłącznie zdalnie. Oczywiście bardzo często te dwa obozy łączą się – są więc osoby, które oprócz pracy stacjonarnej, zajmują się również po godzinach pisaniem zdalnym.
Praca zdalna – pisanie tekstów bez szykowania stanowiska
Wielu większych i mniejszych pracodawców bardzo ceni zdalny copywriting. Przede wszystkim copywriter zdalnie pracujący nie wymaga osobnego stanowiska pracy. Nie musisz zatem inwestować w komputer i akcesoria niezbędne do pracy (biurko, krzesło itp.). Nie musisz szykować dla nikogo umowy o pracę, szkolić go, wysyłać na badania, nie musisz wypełniać stosów dokumentów, płacić ZUS-ów itp. To właśnie dlatego tak bardzo ceniona jest praca zdalna. Pisanie tekstów nie wymaga zwykle kontaktu osobistego. Wszystkie materiały i wytyczne można przekazać mailowo. Czarno na białym przedstawiasz swoje wymagania i potrzeby i po prostu czekasz na rezultat. Szczegóły możesz oczywiście zawsze omówić telefonicznie, na co gotowy jest każdy szanujący się copywriter. Praca zdalna ma mnóstwo zalet – nie warto się jej bać.
Copywriter zdalnie – czy to wypali?
Wielu pracodawców obawia się, czy zatrudniony zdalnie pracownik będzie dobrze wywiązywał się ze swoich obowiązków. Brak bezpośredniej kontroli i rozmowy face-to-face – czy to ma szansę powodzenia? Zdalny copywriting ma ogromną szansę wypalić, jeśli postawisz na osobę godną zaufania. Dobry copywriter będzie pracować dla Twojego sukcesu, bo będzie to również jego osobisty sukces. Copywriter zdalnie pracujący rozlicza się za wykonaną pracę – nie za czas spędzony na kawie. Aby utrzymać Klienta i móc liczyć na polecenie trzeba być rzetelnym. Zatrudniając copywritera do pracy zdalnej masz prawo wymagać terminowości i jakości. Płacisz za dostarczone do Ciebie teksty – nie obchodzi Cię organizacja pracy i godziny, w których ktoś będzie pracował nad Twoim zleceniem. Liczy się efekt ostateczny. I to właśnie o ten efekt zadba copywriter. Praca zdalna nie ma tu znaczenia – liczą się rezultaty. Pamiętaj, że płacisz za rezultaty.
Dlaczego jeszcze warto postawić na zdalny copywriting? KASA!
Nie można zapomnieć również o kwestiach finansowych. Zatrudnienie stacjonarnego copywritera na etat, za względnie „normalną stawkę” to spore koszty, na które nie każda firma może sobie pozwolić. Załóżmy, że pensja netto Twojego pracownika wyniesie 3000 zł. Ty oczywiście masz do zapłacenia jeszcze wszystkie składki itp. Pracownik będzie zatem kosztował cię w przybliżeniu 4200 zł. Pomijamy oczywiście kwestie wyposażenia stanowiska pracy, zaplecza socjalnego itd. Załóżmy, że potrzebujesz standardowych opisów na bloga i opisów produktów do swojego sklepu. Za te pieniądze mógłbyś kupić przy stawce 20zł/1000 zzs aż 210 tys. zzs. To aż 60-70 stron A4 tekstu, który mógłbyś zamówić u copywritera zdalnie!!!
image sources
- copywriter praca zdalna zdalny copywriting: Photo by Toa Heftiba on Unsplash
- copywriter praca zdalna zdalny copywriting 2: Photo by Simon Hattinga Verschure on Unsplash