Seo copywriting – jak pisać dobre teksty pozycjonujące?

Seo copywriting – jak pisać dobre teksty pozycjonujące

Posiadanie strony internetowej i doskonałej oferty produktowej to niestety zdecydowanie za mało, by stać się widocznym w sieci. Istotnym elementem przy budowaniu swojej pozycji na rynku internetowym jest treść. Dobre teksty pozycjonujące mogą zdziałać cuda. Seo copywriting jest odpowiedzią na pytanie „jak być wysoko w wynikach wyszukiwania”. Jak pisać dobre teksty pozycjonujące?

 Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie tekstami?

Treść na stronie internetowej to naturalny sposób na uzyskanie wysokich wyników w wyszukiwarkach internetowych. Samodzielne pozycjonowanie strony nie jest prostym zadaniem – seo-przyjazna treść może bardzo pomóc.Odpowiednio zaplanowane, ciekawe teksty na stronie internetowej to inwestycja w przyszłość. Dobre teksty pozycjonujące generują ruch na stronie i robią to za darmo! Inwestycja w teksty pozycjonujące nie powoduje chwilowego wzrostu popularności strony. Dobre teksty seo pracują na Twój sukces cały czas, dlatego warto poświęcić im sporo uwagi. Ciekawe treści na stronie internetowej nie tylko naturalnie wprowadzają słowa kluczowe, ale również jak magnes ściągają do strony ludzi. Perfekcyjne treści sprawiają, że ludzie chętnie linkują Twoją witrynę, dobre linkowanie jest uwielbiane przez roboty Google.

Czym jest Seo copywriting?

Właściwa optymalizacja treści na stronie sprawia, że roboty wyszukiwarek kierowane są na właściwe tory. Wpływa to bezpośrednio na widoczność strony w wynikach, jej popularność i współczynnik konwersji. Seo copywriting odgrywa bardzo kluczową rolę w procesie pozycjonowania witryny. Najprościej mówiąc polega na tworzeniu wartościowych dla użytkowników treści, które bezpośrednio wpływają na ranking strony. Pozycjonowanie tekstami wbrew pozorom nie jest prostym zadaniem – nie wystarczy przelać myśli na papier i upchnąć w nie słowa kluczowe. Dobry seo copywriter przede wszystkim tworzy doskonały content dla ludzi – potem optymalizuje go dla wyszukiwarek.

Dobre teksty pozycjonujące, czyli jakie?

Teksty zawierające słowa kluczowe w naturalnym natężeniu to jeszcze nie są dobre teksty pozycjonujące. Było tak jeszcze parę lat temu, jednak dziś roboty Google są coraz mądrzejsze. Podstawą sukcesu przy pozycjonowaniu tekstami nie są same słowa kluczowe, ale również użyteczność tekstu. Najważniejszą zasadą seo copywritingu jest pisanie tekstów, które są unikalne i użyteczne. To właśnie dlatego powoli odchodzi się od precli i zapleczówek, które jeszcze jakiś czas temu królowały w Internecie. Kiedyś treść nie miała większego znaczenia – dla SEO liczyły się słowa kluczowe. Na szczęście algorytmy Google stale się zmieniają. Słabej jakości teksty o znikomej użyteczności mają marne szanse na naturalne wybicie się w wynikach wyszukiwarek. W seo copywritingu najważniejszy jest człowiek. Jak pisać skuteczne teksty SEO? Aby pisać dobre teksty pozycjonujące, trzeba paradoksalnie pisać dla ludzi – nie dla wyszukiwarek. To człowiek generuje ruch na stronie. Jeśli nie zainteresujesz człowieka – nie zainteresujesz Google.

Jak pisać dobre teksty seo?

Treści na każdą stronę internetową należy zaplanować. Najgorsze, co można zrobić to błądzenie po omacku. Liczą się słowa kluczowe i liczy się użyteczność tekstu dla użytkownika. Dobre teksty Seo mają nawiązywać do konkretnych ludzi i rozwiązywać ich problemy. Mają odpowiadać na zadawane przez użytkowników pytania. Mają DOBRZE i ciekawie odpowiadać na takie pytania. Nie mogą powielać, a tym bardziej kopiować dostępnych już w internecie treści. Mają się wyróżniać. Jak pisać dobre teksty seo? Pisać taki tekst, jaki sami chętnie byśmy przeczytali. Internet przesycony jest tekstami „o niczym”. Nie warto iść na łatwiznę. Pozycjonowanie tekstami wymaga pracy, czasu i wysiłku – ale warto!

dobre teksty pozycjonujące, seo copywriting, pozycjonowanie tekstami

 

Seo copywriting to przede wszystkim doskonały content dla ludzi – potem dla wyszukiwarek. Pozycjonowanie tekstami wymaga zaangażowania i czasu. Dobre teksty pozycjonujące bronią się same.

Jak pozycjonować tekstami? 5 podstawowych zasad

Pisanie tekstów, które przyciągają zarówno czytelników, jak i roboty Google to proces złożony, w którym istotny jest każdy element. Pozycjonowanie tekstami wymaga pracy i wysiłku, jednak przynosi mnóstwo korzyści. Jeśli nie masz na to czasu – zleć to profesjonaliście.

 Słowa kluczowe

Dobierz odpowiednie do swojego artykułu słowa kluczowe. Możesz korzystać z planera słów kluczowych lub podpowiedzi w Google. Wybierz również frazy długiego ogona, które bezpośrednio nawiązują do problemów użytkowników. Jeśli Twoim słowem kluczowym jest „lakier hybrydowy”, dobrą frazą długiego ogona będzie np. „jak nakładać lakier hybrydowy”. Nie przesycaj tekstu słowami kluczowymi – całość ma wyglądać naturalnie. Słowa kluczowe powinny znaleźć się w frazie podstawowej i odmienionej. Zadbaj o to, żeby znalazły się w tytule, w leadzie, w nagłówkach opisie meta. Stosuj wyrazy bliskoznaczne, odmiany.

Określ swoje cele biznesowe

Po co piszesz teksty? Jaki ma być wynik ostateczny ruchu na stronie? Seo copywriting to przede wszystkim cel. Jeśli sprzedajesz komputery pisz bloga o komputerach – nie o torebkach. Ruch na stronie powinien być początkiem sprzedaży. Generowanie wysokiego ruchu, który do niczego nie prowadzi nie ma większego sensu. Prowadzisz bloga firmowego? Bądź ekspertem w swojej branży! Bądź fachowym doradcą, który chętnie i za darmo dzieli się swoją wiedzą, a przy okazji pozycjonuj tekstami.

 Właściwie formatuj tekst

Pamiętaj, że seo copywriting to również strona techniczna. Zacznij od ciekawego leadu ze słowami kluczowymi. Zadbaj o prawidłową hierarchię nagłówków H1, H2, H3 itd. Są one istotne dla robotów wyszukiwarek – umieść w nich słowa kluczowe w frazie podstawowej i odmienionej. Zadbaj także o właściwą długość tekstu – absolutne minimum to 300 słów, jednak zwykle jest to za mało, aby w wyczerpujący sposób przekazać cenną dla użytkownika treść. Nie przesadzaj jednak w drugą stronę – nie lej wody. Długi tekst, który nic nie wnosi to nie jest dobry tekst pozycjonujący. Pamiętaj o linkowaniu wewnętrznym. Kieruj mądrze użytkownika z jednej podstrony na drugą.

Pisz dla czytelnika

Pamiętaj, że SEO ma pomóc Ci zoptymalizować Twoją stronę internetową. Nie może jej jednak zdominować, bo skutek będzie odwrotny. Liczy się content. Treści na Twojej stronie internetowej mają być przydatne dla użytkowników. Postaw na profesjonalny Content Writing. Bądź oryginalny i nie kopiuj treści z innych stron. Wyrażaj się językiem prostym i zrozumiałym, a jednocześnie dostosowanym do swojej branży.

Pisz poprawnie

Nie ma nic gorszego od tekstu pełnego błędów stylistycznych, interpunkcyjnych czy (o zgrozo) ortograficznych. Szanuj swoich czytelników i stosuj zasady poprawnej polszczyzny. Poświęć chwilę na sprawdzenie własnego tekstu. Przeczytaj go na chłodno przed publikacją.

image sources

  • Seo copywriting – jak pisać dobre teksty pozycjonujące: Photo by John Schnobrich on Unsplash